Her Bright Skies/Dead By April @ Debaser Medis 21.09.2011

Efter friluftsdagen drog jag och Corinne hem till mig, och sen drog vi oss mot Stockholm. Resan gick ganska fort, och när vi hade kommit fram till Medborgarplatsen så stack vi in på Coop Nära och köpte en varsin macka innan vi satte oss utanför Debaser. Till våran förvåning var vi först där.
När vi satt där och åt så kom någon och sa hej till oss. Jag kollade på Corinne och svarade hej till personen bakom oss. Inte förens personen gått förbi så såg vi att det var Jimmie från Dead By April. Lyckat där.
Hur som helst så kom det två tjejer efter ett tag, Märta och Elsa, vi pratade lite med dem och vi kom ganska bra överens. Kön blev ganska så lång. Efter ett tag var det dags för insläppet. Vi var först in och kutade mot de andra dörrarna, innan jag och Märta gick för att hänga in våra saker i garderoben. Vakten som stod vid våran dörr hade druckit lite mycket. Men vi hörde Her Bright Skies soundcheck:a Heartbreaker. När han öppnade dörren sprang vi allt vad vi hade (eftersom de hade öppnat den vänstra dörren först, trots att vi hade köat längst), hamnade längst fram i mitten ändå, så det spelade ingen roll. Men lite panik hann man få. Av någon anledning fick vi inte ha blixt när vi tog kort. Så jag sket i att ta kort och filmade och röjde istället. Her Bright Skies började spela efter ett tag. Och de ägde! Bäst på scenen den kvällen. Fint att jag fick ögonkontakt med Jaybee flera gånger, samt att han pekade mikrofonen mot mig, eftersom han höll på att tappa rösten och jag var en av de få som kunde alla låtarna. (Tryck på låtnamnen för att komma till mina videos, INGEN ZOOM).

Sing it! | Heartbreaker
Roses
Efter deras spelning kom de ut på scenen för att plocka undan. Vi ropade lite på Jaybee och hans svar var "Kom till Merchan sen så snackar vi", inte helt fel.
Det andra förbandet kom upp, kommer inte ihåg vad de hette. Men jag tycker inte att de var speciellt bra. Så stod mest bara och diggade, bara för att. Efter ett tag kom Dead By April upp på scenen. De ägde. Sjukt bra live! Värt.
Efter deras spelning så drog vi till Merchan. Vi fick posters av HBS som de signerade åt oss. Haha, Petter gjorde War Paint med Märtas penna, och självklart var jag så snäll och berättade för honom att den var permanent, hans rektion var lite halvt fin. Sen drog vi till DBA's signering, så dem fick signera skivan vi fick i entrén. Efter det stack vi till HBS igen innan vi sa hejdå till Märta och Elsa, eftersom dem skulle sticka, och vi drog oss hem också. Sjukt värd kväll. Hade väldigt ont dagen efter, och ett par blåmärken, men det var det absolut värt. Om du får chansen att se någon av HBS eller DBA live, ta den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0